2 Şubat 2015 Pazartesi

Panzehir

Alper Caglar'ın yönetmen ve senarist olarak imzasını attığı Panzehir İstanbul'un yeraltı dünyasını ele alırken ilk olarak yerli sinemadaki aynı türdeki çoğu yapımın aksine görsel işçiliğe önem veren bir suç filmi olmasıyla dikkati çekiyor.Yerli sinemanın en büyük sorunlarından olan evrenseli yakalama adına da başarıyla anılacak yapım kimi eksiklerine rağmen ülke sineması adına yeni bir soluk.


Alper Caglar'ın senaryosu İstanbul'un yer altı dünyasını ele alırken bu karanlık dünyada başı çeken rekabetçi üç mafyayı gözler önüne seriyor.Bu karanlık dünyanın en büyük tetikçisi olarak anılan ana karakterimiz Kadir Korkut ise bir kıza aşık olmuş ve Kara Cemal adlı iş vereninden artık emekliye ayrılmasını istemektedir.Bir yandan Kadir Korkut ihanete uğrarken diğer yandan polislerin mafyaya sızması için gönderdiği bir köstebekte vardır.

 

 

Panzehir İstanbul'un suç dünyasını incelikli çalışılmış görsel işçiliğiyle ele alırken zamana karşı bir tetikçi gerilimi yaşatıyor.Tempoyu canlı tutan müzikleri ve siyah, mavi tonlu renklerle harmanlanan karanlık atmosferiyle ülke sinemasındaki benzer bir çok film için atmosfer yaratma dersi veriyor.Bunun yanında hikayesinin gerilim ve aksiyon dolu yönü Alper Caglar'ın iyi yönetimiyle birleşince oldukça akıcı bir film canlanıyor.Panzehir kuşkusuz Alper Caglar'ın uzak doğu suç filmlerini çizgi roman estetiğiyle birleştirdiği bir suç filmi olarak da anılacaktır.Bu bakımdan yönetmen-senaristin bu yapıdaki filmlerden etkilendiği hem karakterleri hemde birçok sahnesinden kendini belli ediyor.Sonuç olarak hem bu bakımdan hem de görsel işçiliğe önem vermesi bakımından ülke sinemasına yeni ve gerekli bir soluk getirme açısından büyük bir umut oluyor.


Panzehir'in müzik kullanımı ve Mehmet Basbaran'ın görüntü yönetimini çizgi roman estetiğine iyi yedirmesi akılda kalan bir çok sahnenin olmasını da sağlıyor.Tüm bu artılarına rağmen senaryoda aksayan noktaların varlığı özellikle final bölümüyle beraber kendini belli ediyor.Klişe dolu final çok tatmin etmezken filmin kimi zaman zorlama bir şekilde özlü söz söyleme çabasına düşmesi oldukça negatif yansıyor.Öte yandan filmdeki aşk hikayesinin altı iyi doldurulmaması göze batıyor.Bu nedenler göz önüne alındığında senaryo anlamında hala kat edilmesi gereken yol var dedirtirken filmin evrenseli yakalayan bir yapı oluşturması ise tatmin edici.


Emin Boztepe tetikçi rolü için uygun bir fiziksel yapı oluştururken Emir Benderlioglu performans anlamında filmin en öne çıkan ismi.Filmin finalinin ise muhtemel bir devam filmine kapı araladığı söylenebilir.


PUAN:6.5   NOT:B-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder