30 Ocak 2015 Cuma

Blackhat

Suç filmlerinin stilize yönetmeni olarak öne çıkan Michael Mann genelde suç dünyasını ve suçlu psikolojisini sosyolojik çıkarımlarla birlikte ele alırken bunu aksiyon ve gerilim atmosferiyle harmanlayarak üst düzey bir yönetmen işçiliğiyle seyircisine sunar.Yönetmen bu defa internet suçlarına el atıyor.Mahkum olan bir hackerı odağına alarak Amerika'dan Çin'e uzanan karanlık siber suç dünyasını anlatırken film yönetmenin yanlış proje seçimi olarak akıllarda kalıyor.


Morgan Davis Foehl'in senaryosunu yazdığı film Amerika ve Çin ekseninde yaşanan siber suçlardan dolayı olayla ilgilenen bir grup ajanın yardım almak için hapisten çıkardığı bir hackerı odağına alıyor.Zamanında işlediği siber suçlardan dolayı hapse yollanan Nick bu defa gizli amaçları uğruna suç işleyen bir örgütü durdurmaya çalışacaktır.

 

 

Blackhat Michael Mann'in suç dünyasını o alıştığımız tarzda ele alması ve aksiyon sahneleriyle ilgi çekici olsa da filmin en büyük sorunu senaryosundan kaynaklanıyor.Morgan Davis Foehl'in senaryosu bilindik ve hiç bir açıdan yeni değil.Polisler ve bir terör örgütü arasında yaşanan kovalamaca genelde son derece dingin yer yer ise gerilim ve aksiyonla harmanlanmış bir üslupla karşımıza çıkıyor.Filmin alt metinlerinden de çok ilgi çekici bir şey çıkmayınca Michael Mann'in projeyi kabul ederek hatayı en başta yaptığını anlıyoruz.Yine de Mann'in stilize üslubu ve aksiyon sahnelerini ele alış biçimi filmi daha diplere düşmekten kurtarıyor.Gerilimi yükseltmeyi iyi bilirken aksiyon sahnelerinde de sallanan kameraya sıkça başvuruyor.Özellikle finalde kalabalık bir meydanda geçen sahneyi ele alışı Michael Mann'in yönetmenliğinin ne derece kaliteli olduğunu gözler önüne getiriyor.Bu son sahneden de anlıyoruz ki Michael Mann yanlış senaryo tercihi yaparak yeteneklerine yazık etmiş bu filmde.Öte yandan Mann'in filmlerinden alıştığımız müzik tonları bu filmde de kendini gösteriyor.Filme getirilebilecek en büyük eleştirilerden biri ruhsuz olması iken müzik kullanımının en azından bu olumsuzluğu bir nebze de olsun azalttığı söylenebilir.Diğer taraftan filmin süreninde kırpılabileceği gerçeği de var.


Chris Hemsworth zaten büyük oranda ruhsuz olan filme renk katamıyor.Oldukça donuk ve öne çıkamayan bir performans.Viola Davis, Leehom Wang ve Wei Tang adeta batırırken Yorick van Wageningen filmde kötü eleştiremeyeceğimiz tek isim.


Michael Mann Blackhat ile yanlış proje seçiminin acısını çekerken yönetmenin kariyerindeki üst düzey yapımların gölgesinde kalarak altı yıllık beklentiyi bir nevi hayal kırıklığına dönüştürüyor.Yine de Michael Mann'in ustalığını gösteren bazı sahneler filmi kötü olmaktan kıl payıyla da olsa kurtarıyor.Film sonrası acaba Michael Mann senaryosunu kendi yazmadığı filmleri çekmemeli mi sorusu da akıllara gelirken en azından sonraki filmlerinde senaryonun altında kendi imzasını atmasını ya da "Collateral" de olduğu gibi kendi kalitesine uygun senaryoları tercih etmesini umut ediyoruz.


PUAN:6.5   NOT:B-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder