23 Aralık 2014 Salı

Brat

Rus sinemacı Aleksey Balabanov'un yönetmenliğinde 1997 yılında çekilen Brat askerden yeni dönmüş kimlik arayışındaki genç baş karakterinin yaşadığı olayları anlatan bir suç filmi.2000 yılında devamını da çeken yönetmen Aleksey Balabanov Rus suç kültürünü ekrana getirirken özellikle yarattığı başkarakterle değerli bir filme imza atıyor.


Ana karakterimiz Danila askerden yeni dönmüştür.Annesinin isteği doğrultusunda yeni bir hayat kurmak adına abisinin yanına gider.Fakat abisi suç dünyasının bir parçası olan kiralık katildir.Abisinin de iteklemesiyle Danila artık onun suç işlerine yardım edecektir.Bu sırada ise Danila bir rock grubuna hayran olur ,yeni insanlar ve yeni bir kız arkadaşla tanışır.

 

 

Henüz ilk sahneden yönetmen Aleksey Balabanov Danila'nın kavgacı ve sorunlu yönünü ekrana getiriyor.Ardından Danila'nın askerden yeni gelmiş olduğunu ve o dönemdeki bir çok savaştan çıkan insan gibi onunda bir kimlik arayışında olduğunu gözlemliyoruz.Aslında Aleksey Balabanov filmini karakterin kimyasını anlatmaya çalışan sahneler bütünü olarak kuruyor.Onun yaptığı her harekette seyircinin karakteri gözlemlemesini istiyor.Danila her ne kadar gözünü kırpmadan adam öldürse de onun ahlaklı ve karakterli yanının altı hep çiziliyor.Yaşadığı leş dünyaya rağmen bir karakter ortaya koymaya çalışıyor Danila.Benliğini aramanın yanı sıra bir rock grubuna olan hayranlığı yada arkadaşlarıyla eğlenen bir gruba özenmesi de onun gençliğini aramasını simgeliyor.Savaşın ona büyük hasar verdiği filmde hiçbir zaman net olarak söylenmese de her zaman altı çiziliyor.Bu noktada özellikle evsiz Alman bir adamla arkadaş olması savaşa dair bir eleştiri ve dönemin Rus-Alman olaylarına dair bir inceleme olarak geri dönüyor.Soğuk renkler tercih edilirken karakterin sevdiği rock grupları doğrultusunda kullanılan müzikler ise oldukça iyi bir hava yaratıyor.Fakat Brat iyi bir karakter yaratırken olay akışını ve senaryonun onun yanında biraz cılız kaldığı görülüyor.Olaylar ise çok etkileyici olamazken üstelik karakterin gizem içinde sunulmaması bir süre sonra sonraki hamlenin anlaşılmasını kolaylaştırıyor.Sergey Bodrov Jr. performansı ise iyi çizilmiş karakterinin hakkını teslim ediyor.


Kısacası Aleksey Balabanov bir nevi Rusya'nın Travis Bickle'ını (Taxi driver) yaratıyor.Her ne kadar başta senaryo olarak Martin Scorsese'nin başyapıtından çok geride olsa da kaliteli sayılabilecek bir suç filmi.


PUAN:7   NOT.B

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder