25 Mayıs 2014 Pazar

Philomena


Stephen Frears'ın yönetmen koltuğunda oturduğu 4 dalda Oscar'a aday olan 'Philomena' yıllar önce elinden alınmış oğlunu arayan bir kadının yaşanmış hikayesini ekrana taşıyor.Gücünü hikayesindeki hüzünden ve Judi Dench'in performansından alan yapım Stephen Frears'ın basit kaçan anlatımı yüzünden yukarıya tırmanamıyor.Başrollerinde
Judi Dench ve Steve Coogan 'ın bulunduğu film ayrıca Venedik Film Festivali'nden bir çok ödülle dönmüştü


Filmin hikayesi ise kısaca şöyle; ekonomik anlamda orta sınıf bir kadın olan Philomena henüz gençken oğlu kilise tarafından zorla elinden alınmıştır.Yıllar sonra oğlunu tekrar bulma çabasına girişen Philomena'ya yardım edecek isim ise öyküyü aydınlatmak isteyen başarılı gazeteci Martin Sixsmith olur.


Hüzünlü yapısını baştan sona koruyan filmde iki karakter arasında din ve inanç konusunda çatışmalar ön planda tutulurken sınıfsal farklılıklara da değinmeyi ihmal etmiyor.Martin Sixsmith'in kitabından Steve Coogan ve Jeff Pope tarafından uyarlanan hikayenin başarılı bir uyarlama olduğu söylenebilir fakat Stephen Frears düz anlatımı ve oluşturduğu dram benim karnımı doyurmaya yetmedi.Ayrıca yönetmenlik anlamında da ekstra bir durum söz konusu değil.Anlatım olarak da basit yolları deneyen Stephen Frears'ın filmdeki yönetmenliği benim için sınıfta kaldı.Judi Dench ise Philomena karakteriyle kaliteli oyunculuğunu tekrardan gözler önüne seriyor.Sonuç olarak, evet Philomena kötü bir film değil ama açıkçası benim karnımı doyurmaya da yetmedi.


PUAN:6.5   NOT:B-

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder